5 Eylül 2014 Cuma

NASIL DAHA KOLAY UYURUM?

NASIL DAHA KOLAY UYURUM?

Beynin en büyük ilacı olan uyku birçok bireyin çeşitli sorunlar yaşamasına neden olan durumlardan birisi haline gelebilmektedir. Uyumakta zorlanan kişilerin uyumak için neler yapılmalı konusunda bilgi istemesi bizleri bu makaleyi hazırlamaya teşvik etmiş durumda. Uyku düzensizliği her yaştaki insanların sorunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yatağa yattığı gibi uyuyanlar kadar, bitap bulunmasına karşın akşam yatakta tavana bakanların sayısı da azımsanamayacak kadar çoktur. Uyku hapları ile uykusuzluğa derman aramak mahzurlu olabilir. Uyku ilaçları, bağımlılık yapmak ya da sabah vakitlerinde sersemliğe sebep olmak gibi kimi yan tesirlere sebep olabileceğinden, epeyce temkinli biçimde ve kesinlikle hekime danışarak alınmalıdır. Pekala, acep uyku hapı içmeden kolay bir şekilde uyumak için ne yapmalı? Uykuya dalmanın ve kesintisiz bir uyku çekmenin başka bir yolu yok mu? Bu makalemizde sizlere doğal yollarla nasıl uyuyabileceğiniz hakkında bilgi vereceğiz.

Profesörler bu mevzuda yapabileceğimiz birçok şeyin olduğunu dile getirmektedir. Bunlar gecenin bir zamanı ansızın uyku yapacak büyülü formüller değildir fakat birkaç gününüzü bu iş için ayırırsanız, uyku düzensizliği problemine son verebilecek önerilerdir. Gün içerisindeki ve akşam yatmadan evvelki kimi alışmışlıkları farklılaştırarak veya günlük hayatımızda ufak değişimler yaparak uyku sorununu deşifre etmek olası olabilir.

Sabahleyin çok erken saatlerde uyanmanız gerekiyorsa, mühim bir imtihan, seyahat yahut toplantı mevcutsa, aksi gibi bir mütenevvi insanın uykusu gelmez. Bu şekildeki hallerde uyuyamıyorum düşüncesiyle dönüp durmak hiç bir işe fayda sağlamayacak tersine bunalım uykunuzu daha fazla kaçıracaktır.

Bu şekildeki hallerde yattığınız yerden kalkıp diğer başka bir odaya geçin. Hafifçe bir şeyler okumayı, belgesel takip etmeyi deneyin. Kafanızı birazcık dağıtıp şahsınızı uykulu hissettiğinizde tekrardan odanıza dönün ve uyumaya çalışın.
uyumak için neler yapılmalıUykunuzun bir türlü gelmiyor olmasına değil estetik bir anıya ya da soluk alıp vermenize odaklanın. Kendi soluğunuzu takip etmek kafanızın rahatlamasını sağlar. Bu durum ruh dünyanızın durgunlaşmasına vesile olur. Ayrıca durmadan saatin kaç olduğunu öğrenmek için saate bakmamanızı tavsiye ederiz. Alarmınızı kurduktan sonrasında saati unutun ve direkt olarak uyumaya odaklanın.

Yatak Odanızı Uyumak Dışında Kullanmayın

Yatakta TV seyretmek, internette gezmek, kitap okumak ya da bir şeyler yemek gibi alışmışlıklar yatak odasını gayesi haricinde kullanmaya verilecek misallerden sadece birkaçıdır. Yatak odanıza girdiğiniz andan itibaren odanız size sadece uyumayı hatırlatmalıdır. Yatak odanızda PC yahut TV bulundurmayın odanızda yer alan zaman geçirmeyi sağlayan cihazlar uykunuzun kaçmasına neden olacaktır. Uykunuzu aldıktan sonrasında yatakta zaman geçirmeyin, şahsınızı birazcık daha uyumaya zorlamayın. Uykunuzu güzel bir şekilde aldıysanız yataktan kalkın ve yatak odasını terk edin. Şayet uyumanız gerekiyorsa fakat bir türlü uyuyamıyorsanız, tekrar yataktan çıkın. Bu durum uyku sürecinizi hızlandıracaktır.

Yatak Odanız Uyumak İçin Uygun Olmalı

Yatak odanızın kapısı her daim kapalı olsun ve şayet dışarıdan gelen sesleri önleyemiyorsanız, farklı olarak sesleri bastıracak fan sesi gibi durağan bir ses kaynağı bulun. Yatak odasının aşırı sıcak olmaması önerilir. En azından gündüz vakitlerinde bedenin alışmış olduğu sıcaklığa göre daha fazla soğuk olmalıdır. Yatmadan evvel döşek odasını havalandırmak hem temiz ambiyans bununla beraber odanın sıcaklığını düşürmek bakımından yararlı olur. Yazları yatmadan evvel klima yahut fan çalıştırabilirsiniz. Klimayı uyumadan evvel kapatmayı unutmayın

Yatmadan Önce Yemek Yemeyin

İnsan aç olduğu zaman uykusunun gelmeyeceğini düşünür ancak aşırı tok olunca da uyumak pek mümkün değildir. Yatmadan evvel karnınızın aç olduğunun farkına varıyorsanız minik bir atıştırmalıkla açlığınızı bastırın. Bununla birlikte boğaza kadar yiyecek yedikten sonrasında uyumaya çalışırsanız uykuya dalmakta hayal edemeyeceğiniz kadar çok zorlanırsanız. Uykuya dalsanız dahi durup dururken uyanabilir ve uykunuzun bölünmesine sebep olabilirsiniz.

Yatmadan Önce İçeceklerinizde Olan Maddelere Dikkat Edin

Kafein ve nikotin uyuma vaktinizin yaklaştığı zamanlar kesinlikle alınmamalıdır. Gün içerisinde aşırı kahve, çay, sigara kullanmak akşam uykunuzu da ciddi manada olumsuz etkileyebilir. Aynı öneriler içki için de geçerlidir. İçki uykunuzu getirir derler bununla birlikte işin gerçeği uyuma vaktinize yakın içki içmek akşam uykunuzun sıklıkla bölünmesine sebep olabilir. Gün içerisinde bol miktarda su yudumlayabilirsiniz bununla birlikte tam uyku saatinize yakın sıvıları çok kaçırırsanız, abdesthane gereksinimi oluşması uykunuzun bölünmesine neden olacaktır.

Uyku Öncesinde Her Açıdan Rahatlayın

Yatmadan evvel serin suyla duş almak uyumanıza yardımcı olabilir. Bir bardak sıcak nebat çayı içmek, soft bir şarkı dinlemek, kitap okumak, esneme hareketleri, yoga yapmak benzer kafanızı soyutlatacak ve sizi rahatlatacak alışmışlıklar uykuya geçişinizi kolay hale getirebilir.

Gün Boyu Bedeninizi Yormaya Çalışın

Tüm gün durağan kaldıktan sonrasında akşamları bedeninizin dinlenmeye geçmesini beklemek yerine gün içinde alıştırma yapmanız daha fazla yararlı olacaktır. Alıştırma yapmayı sevmiyorsanız ve hiç alıştırma yapmıyorsanız merdiven çıkmayı, işe, alış verişe veya okula giderken belirli bir mesafeyi yayan bir şekilde kat etmeyi tercih edebilirsiniz. Yatmadan 5-6 saat evvel yapılacak 20-30 dakikalık alıştırmalar uyumaya destek olabilir. Yorulan bedenin daha hızlı bir şekilde uyumayı sağladığına emin olabilirsiniz.

Uyku Saatiniz Dışında Uyumayın

Gün içerisindeki yapılan kısa uykular akşam uyumanızı zor hale getirir. Şekerleme yapmayın ve şayet şahsınızı önleyemiyorsanız en azından bu şekerlemenin 30 dakikayı aşmaması adına çalar saatinizi kurmanızda yarar var. Saat 15.00′ten sonrasında şekerleme yapmamaya uğraşın. Akşamüstü yapılan şekerlemeler uyku düzeninin tamamen bozulmasına neden olur.

Uyumanız Gereken Saat Aralığını Belirleyin

Uyku düzensizliğinin önüne geçmek adına kişinin uyuyacağı ve uyanacağı saat aralığını tayin etmesi önem arz etmektedir. Akşam uyuyamasanız ya da her zamankinden geç uyusanız dahi, hafta sonları da dahil olmak suretiyle her gün aynı saatte uyanmak için şahsınızı zorlayın. Uyanma saatinizi 1 gün dahi geciktirmeniz ciddi uyku problemleri yaşamanıza neden olacaktır.


Şayet tertipli ilaç alıyorsanız aldığınız ilacın yan tesirlerinden biri uyku düzensizliği olabilir. Hekiminize içtiğiniz ilacın bu şekil bir yan tesiri olup olmadığını sorabilir ve ilacı diğer bir taklidi ile değiştirmesini isteyebilirsiniz. Bununla birlikte sakın kendi şahsınıza ilaç seçimini bırakmayın. Aldığınız tüm ilaçların doktor reçetesi ile alınmasına özen gösterin.
Tüm bu tavsiyeleri yapmaya geçmeden evvel normal olarak uykusuzluğunuzun ruhsal yahut fiziki bir hastalık emaresi olmadığının saptamış olması icap eder. Çöküntü ve endişe bozukluğu gibi hallerde bir uzmanla konuşarak deva bulmanız önemlidir. Yeniden aynı şekilde süreğen bir sızı veya huzursuz bacak sendromu gibi uykusuzluğa yol açan fizyolojik hastalıklarda, uyku problemini çözmek için profesör bir tabip ile önce söz mevzusu hastalığın geçirilmesi icap eder. Uykusuzluğa neden olan en büyük sorun psikolojik problemlerdir. Kafanız rahat olduğu sürece iyi bir uyku çekeceğinize emin olabilirsiniz.

Hiç yorum yok: