5 Mayıs 2014 Pazartesi

YAG YAKAN 30 BESIN?


İşte yağ yakımına yardımcı 30 besin

Tatlı patates 
Güçlü bir antioksidan olan beta-keraton kaynaklarındandır ve yağ depolanmasıyla savaşır. 

Yumurta 

Yıllarca yüksek kolesterolün müsebbibi diye düşünerek uzak durduğumuz yumurta aklandı, günde bir kaç yumurtanın bir zararı olmadığı ortaya çıktı. Yüksek protein değeri sayesinde yağ yakımına yardımcı olurken, içerdiği B12 vitamini sayesinde de yağ yıkımını hızlandırıyor. 

Yağlı balıklar 

Somon gibi yağlı balıklar omega 3 yönünden en zengin besinler arasında. Omega 3 ise yağ yakmak isteyenler için gerçek bir dost. Sofranızda mutlaka bulunmalı. 

Greyfurt 

Metabolizmayı hızlandıran, insülin seviyesini dengeleyen ve iştahı kesen greyfurt bu özellikleriyle rejim yapanların favori meyvas olmaya aday. 

Yulaf 

Liften zengin yulaf, tokluk hissini uzattığı ve kolestorolle savaştığı için baş tacımız. Tabii şekerli olan versiyonlarından değil, tamamen doğal ve katkı maddesi içermeyenlerinden bahsediyoruz. 

  

Zeytinyağı 

Doymamış yağ oranı yüksek zeytinyağı, yağ yakmaya ve ani açlık krizlerini önlemeye yardımcı oluyor. 

Fıstık ezmesi 

Günde en fazla 3 kaşık yendiği takdirde yağ yakmanıza yardımcı olacak şaşırtıcı bir besin. Tabii şekersiz olmak kaydıyla. 

Badem ve diğer kuru yemişler 

Badem, fındık, ceviz gibi kuru yemişler iştahınızı kapatmaya yardımcı olacak. Ama günde bir avuçtan daha fazla tüketmemeye çalışın! 

Fasulye ve diğer bakliyat 

Düşük kalorili, yüksek lifli, yüksek proteinli olmaları sebebiyle, bakliyat yağ yakan besinlerin başını çekiyor. 

Ispanak ve diğer yeşil sebzeler 
Bakliyata benzer bir şekilde, yeşil sebzeler de düşük kalorili ve lif yönünden zengin besinler. Dostunuz olacak yeşillikler arasında brokoli, marul, roka, tere de yer alıyor. 

Süt ürünleri 

Yağ yakan bir madde olan kalsiyumdan en zengin besinler süt ve süt ürünleri. Çok yağlı olmayan cinsleri bol miktarda tüketilebilir. 

Hindi, tavuk ve benzeri yağsız etler 

Proteini sindirmek karbonhidratları sindirmekten daha fazla enerji gerektirdiği için, proteinler otomatikman daha çok yağ yakan besinler sınıfına giriyor! Üstelik proteinler daha uzun süre tokluk hissi sağlıyor. 

  

İşlenmemiş tahıllar 

Tam tahıllı ürünler insülin seviyenizi dengede tutarak yağların depolanmasına engel olurlar. Ancak tam tahıllı olarak tanıtılan ve içinde yüksek miktarda şeker olan (kahvaltılık gevrekler gibi) ürünlerden aynı faydayı alamayacağınızı söylemeliyiz. 

Meyva 

Meyvalarda yüksek oranda fruktoz bulunur, bu da kilo kaybını zorlaştırabilir. Ancak sindirimleri için harcamanız gereken kalori, kendi içerdikleri kaloriden fazla olan bazı meyvaları yemenizde hiç bir sakınca yok! Mesela elma, kayısı, şeftali ve armut. 

Hindistan cevizi yağı 

İçinde bulunan orta zincirli trigliserit, vücudumuzun depolamak yerine enerji için kullanmayı tercih ettiği bir yağ cinsidir, bu da kilo almanıza engel olabilir. Genel olarak zeytinyağından şaşmayın, ama arada sırada bir değişiklik yapmak istediğinizde hindistan cevizi yağını tavsiye ederiz! 

Ahududu ve diğer kırmızı meyvalar

Kırmızı meyvalar içerdikleri lifler ve pektin sayes
inde uzun süre tokluk hissi sağlarlar. Ancak yüksek miktarda şeker de içerikleri için günde bir avuçtan fazla yememek gerekiyor. 

Yeşil çay 

Yeşil çayda bulunan kateçin maddesi yağ yakımını kolaylaştırıyor, metabolizmayı hızlandırıyor, ve karaciğerin yağ yakma hızını da arttırıyor. Tek yapmanız gereken günde 4-6 bardan arası yeşil çay içmek! 

Sirke 

Sirkenin faydaları, hem metabolizmayı hızlandırmak hem de kan şekerini dengeleyerek yağ depolanmasını engellemek şeklinde ortaya çıkıyor. 

Kahve 

Kafein metabolizmayı hızlandırıcı etkiye sahip, ancak kilo vermek istiyorsanız kremalı, sütlü, şekerli kahvelerden uzak durmanız şart! 

Mercimek 

Demirden zengin mercimek ailesi metabolizmayı hızlandırıcı etkiye sahip. 

Acı biber 

Acı biberde bulunan ve yanma hissine sebep olan capsaicin adlı madde, vücudun daha fazla kalori yakmasına yardımcı oluyor. 

Brüksel lahanası 

Brüksel lahanası, brokoli, karnıbahar ve lahana gibi sebzeler yağ yakan enzimleri açığa çıkaran sulforafen adlı bir madde içeriyorlar 

Avokado 

Belki de pek sevmediğiniz bu garip meyva, yağ yakma konusunda dostunuz. 

Chia' tohumları 

Nane ailesinden gelen ve kendine has bir tadı bulunmayan Chia tohumlarının faydaları saymakla bitmiyor. Lif, protein, magnezyum ve Omega-3 yağlarından zengin olan bu mucize bitkinin tohumları metabolizmayı hızlandırıyor ve vücudun yağ yakmasını sağlayan hormonlardan glukagonun salgılanmasını sağlıyor. 

İstiridye 

Kalorisi düşük ve iştah kapatmaya yardımcı olan çinkodan zengin. Bu listedeki besinlerden en az tüketecekleriniz arasında muhtemelen ama yine de bilmekte fayda var! 

Tarçın 

Tarçın, insülin dengesini sağlayan mucizevi besinlerden bir tanesi. 

Sarımsak 

Sarımsağın güçlü bir antioksidan olduğu malumunuz. Sayısız faydalarından bir tanesi vücuttaki kortizol seviyesini düşürmek (kortizol, yediklerinizin karın bölgesinde yağ olarak depolanmasına sebep olan bir hormon). 

Karpuz 
Karpuz, içerdiği yüksek oranda su sebebiyle tokluk hissi verecek ve daha fazla yemenizi engelleyecektir. 

Hiç yorum yok: