30 Ocak 2014 Perşembe

KIS AYLARINDA TUKETILMESI GEREKEN GIDALAR?

KIS AYLARINDA TUKETILMESI GEREKEN GIDALAR?

KARALAHANA: Karadeniz de daha çok sevilen ve tüketilen karalahana dolması ve böreği ile çok seviliyor çiğ olarak da tüketilmesi tavsiye edilen karalahana aynı zamanda tok tutma özelliğiyle de biliniyor. Bu yüzden diyet yaparken kullanılması öneriliyor. 

KÖK SEBZELER: Turp, havuç, şalgam kereviz gibi kök sebzeler yüksek oranda lif içeriyorlar. Türkiye kök sebzeler açısından zengin bir ülke çiğ tüketmek en iyisi ama pancar çorbası, zeytinyağlı kereviz gibi sağlıklı akşam yemekleri de sizi hastalıklardan uzak tutmak için koruyucu bir önlem olacaktır. 

KIŞ KABAKLARI: Kış kabakları lif ve vitaminler açısından zengindir. Türkiye'de en bilinen kış kabağı bal kabağıdır bek bilinmez ama sadece tatlısı değil yemeği de yapılır, özellikle çorbası çok sevilir.. Yine sağlıklı bir akşam yemeği için kış kabaklarını bir de yemek olarak tüketmeyi deneyin.. 

LAHANA: Mor ya da yeşil lahana ikisinin de salatası çok lezzetli olur yüksek oranda vitamin ve kanserden koruyucu etkisi biliniyor kışın en çok tüketilmesi gereken gıdalardan birisi sarması ve limonlu salatası ülkemizde oldukça seviliyor.. 

KARNABAHAR: Brokoli son yıllarda çok sevilse de karnabaharı yabana atmamak lazım. Turpgillerden olan karnabaharın mikrop kırıcı özelliği var salatası, püresi kızartması çorbası hemen her ağız tadına uygun yemeği yapılabiliyor... 

CHİA TOHUMLARI: Chia tohumları omega-3 ve omega-6 yağ asitleri açısından zengindir sadece yoğurda katıp bile yiyebilirsiniz.. 

AVOKADO magnezyum, potasyum ve tekli doymamış yağlar açısından zengindir kötü kolesterol azaltmaya yardımcıdır, aynı zamanda kalp sağlığı için de faydalı olduğu biliniyor. 

NARENCİYE Narenciyeleri saymazsak olmazdı Limon mandalina ve portakal en çok tüketilenlerden kışa girerken ve kış aylarında günde bir tane bile yense enfeksiyonları uzak tutmaya ve vücudu güçlendirmeye yarıyor. 

KİVİ Bir kivide bir portakaldan daha fazla C vitamini olduğu doğrudur, ayrıca kivi lif açısından çok zengindir.. 

NAR pek çok kültürde uzun yaşamın sırrı olarak kabul edilmiş abartı da sayılmaz çünkü nar çok güçlü bir antioksidandır tanelerini kaşıklayarak yoğurtla ya da salatalarla tüketebilirsiniz.. 

ARMUT B2 ve E vitamini açısından zengindir. Armudun sakinleştirici etkisi de var yalnız sadece çiğ tüketildiğinde fayda ediyor.. 

BÖĞÜRTLEN sonbahar meyvesi olsa da her mevsim dondurulmuş olarak bulunuyor. Antioksidan etkiye sahip böğürtlen çeşitlerini yoğurtla tüketilmesi tavsiye ediliyor..

Hiç yorum yok: